لازم است تا به اطلاع کلیه فرهنگیان محترم از سراسر کشور برسانیم سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده در آموزش و پرورش شامل نمونه سوال , سوالات واقعی آزمون و محتوای متنی برای آزمون اول , آزمون دوم, آزمون سوم و آزمون چهارم را در یک مجموعه بروز شونده ( لینک های دانلود فعال تا آخرین روز آزمون ) برای شما آماده کرده ایم و امید آن داریم در روزهای آغازین سال 1398 همچنان دعای شما را همراه خودمان داشته باشیم تا با قدرت بیشتر سایر مناسبت های سال جدید را پوشش دهیم.
این مجموعه بصورت فایل های پی دی اف و ورد حاوی نمونه سوالات , سوالات واقعی آزمون های اول , دوم , سوم و چهارم, بازخورد فیلم ها و محتوای متنی جلسات و فایل صوتی جلسات ارائه میشود که با ارائه لینک های دانلود هر زمان بخواهید میتوانید موارد اضافه شده را به لحظه دانلود کنید .
مرکز برنامه ریزی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با همکاری انجمن اولیا و مربیان دوره ضمن خدمت 18 ساعته شیوه های نوین تربیت فرزندان با محوریت خانواده در آموزش و پرورش با کد دوره ضمن خدمت 99506402 را به صورت الکترونیکی برای تمام همکاران حوزه آموزشی در یک مرحله اجرا می نماید .
3 ماهه پایانی سالتحصیلی معمولا برای همکارانی که تعداد ساعات ضمن خدمت کمی را گذرانده اند از اهمیت بسزایی برخوردار است . و دقیقا در یک زمانبندی خاص که عمدتا به روزهای ابتدایی سال 1398 و روزهای انتهایی سال 1397 میخورد دوره 18 ساعته بسیار مهمی بنام شیوه های نوین تربیت بصورت سراسری ثبت نام شده و در حال انجام میباشد.
با درک اهمیت این دوره هم به لحاظ سراسری بودن و هم صرف نظر از قبولی یا عدم قبولی آن در جهت بهبود شاخص های تربیت و ارتبیاط بهتر زنجیره تعلیم با تربیت ما در بانک فایل معلمان ایران زمیـــــــــــــــــن بر آن شدیم صفر تا صد این آزمون را بصورت ویژه ای پوشش دهیم .
مهمترین نکته این بسته سوالات قابلیت بروزشوندگی آنهاست . یعنی با خرید و دانلود این بسته برای اولین بار علاوه بر دریافت فایل های اولیه و سوالات تعدادی لینک دانلود فعال هم به شما ارائه میشود که در مقاطع زمانی مختلف با دانلود مجدد و کلیک روی لینک های دانلود داده شده سوالات هر 4 آزمون و منابع آموزشی آنها که جدید اضافه شده را میتوانید دانلود کنید و مانند دوره های قبلی نیازی نیست هنگام خرید فایل سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند حتما ایمیل دقیق و در دسترس ارائه دهید و منتظر ارسال فایل ها به ایمیلتان بمانید . بلکه هر زمان بخواهید میتوانید با کلیک روی لینک های دانلود دریافت شده آنها را مجدد دانلود کنید که حاوی موارد بروزرسانی و اضافه شده هم میباشد.
شما عزیزان هم اکنون با کلیک روی دکمه زیر به صفحه دانلود رفته و آنجا فرایند دانلود بسته منابع آزمون و نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت فرزند با محوریت خانواده در آموزش و پرورش را دنبال کنید.
همراه ما باشید و به جهت دانلود کاملترین بسته سوالات روی دکمه زیر کلیک نمایید.
همانگونه که عنوان شد توجه داشته باشید اصلا و مطلقا مهم نیست شما در اولین روز سوالات را تهیه کنید یا در آخرین مرحله .. از لحظه ای که سوالات را دانلود کنید تا آخرین مرحله آزمون ضمن خدمت تربیت فرزند ما بروزرسانی ها و موارد اضافه شده را به لحظه در آدرسی که لینک های دانلود آن در بسته دانلود شده شما ارائه شده بارگذاری میکنیم و اینبار این شما هستید که هر لحظه اقدام کنید میتوانید موارد بروزرسانی های سوالات ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند را به لحظه دریافت نمایید . و طبیعتا این بسته را هر چقدر زودتر خریداری کنید میتوانید استفاده بیشتری از آن کنید ..
جهت دانلود کلیــــــــــــــــــــــــک کنید
انشار ویدئو جلسات این دوره برای آزمون مرحله اول هم اکنون ادامه دارد و در بسته دانلودی هم اکنون محتوای متنی جلسات اول , دوم و سوم ویژه آزمون مرحله اول گنجانده شده است . بازخورد جلسات و بیش از 350 نمونه سوال آزمون اول شیوه های نوین تربیت فرزند هم هم اکنون در این بسته موجود است با توجه به برنامه های زمانبندی شده جهت انتشار فیلم های جلسات مرتبط با آزمون اول ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت ما بازخورد فیلم ها و جلسات را بصورت فایل های قاتبل ویرایش ورد و محتوای متنی این فیلم ها را در قالب فایل های پی دی اف استخراج کرده و علاوه بر محتوای متنی آزمون اول تعداد زیادی ( حدود 400) نمونه سوال آزمون اول ضمن خدمت تربیت فرزند را هم از روی ویدئو های منتشره برای جلسات , دوم و سوم و چهارم ( ویژه آزمون اول تربیت فرزند ) استخراج کرده ایم . همچنین در اولین ساعات شروع روزهای آزمون اول ( 22 تا 24 فروردین ماه 97 ) سوالات واقعی آزمون اول تربیت فرزند را در آدرس های دانلودی اعلامی بارگذاری خواهیم کرد که میتوانید هر زمان لازم بود آنها را دانلود کنیــــــــــد.
ما برای آزمون دوم هم دقیقا همانند آزمون اول علاوه بر ارائه محتوای متنی جلسات 5 , 5 و 7 ( ویژه آزمون دوم تربیت فرزند ) , بازخورد جلسات بصورت ورد در روز آزمون 29 تا 31 فروردین بصورت روزانه و هر روز دقیقا راس ساعت 6 بعداز ظهر سوالات رسیده آن روز آزمون ( سوالات واقعی آزمون دوم شیوه های نوین تربیت ) را در لینک های دانلودی اعلام شده که در بسته خریداری شده بصورت مشخص میتوانید مشاهده کنید بارگذاری خواهیم کرد که براحتی میتوانید هر روز ساعت 19 سوالات واقعی را دانلود کرده و آزمون خودتان را بدهید. بنابراین این بسته یکجا برای همه مراحل میباشد و صرفا دربرگیرنده نمونه سوالات آزمون دوم شیوه های تربیت فرزند یا آزمون اول یا آزمون سوم نمیباشد و هر زمان این بسته را تهیه کنید به کلیه لینک های دانلود دسترسی خواهید داشت. و ما آزمون مرحله دوم ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت را هم به مانند آزمون اول و آزمون های دیگر بصورت کامل پوشش خواهیم داد
مطابق با برنامه زمانی اعلام شده بازه زمانی شروع آزمون مرحله سوم ضمن خدمت تربیت فرزند از پنجم الی هفتم اردیبهشت ماه 97 خواهد بود که این آزمون از محتوای منتشر شده در جلسات 8 و 9 خواهد بود . به محض انتشا ویدئو های جلسات هشتم و نهم ما محتوای متنی این جلسات را به همراه فایل صوتی کم حجم آن و تعدادی نمونه سوال که از روی محتوا استخراج خواهد شد و بازخورد جلسات در لینک های دانلودی ویژه آزمون مرحله سوم شیوه های نوین تربیت بارگذاری خواهیم کرد که میتوانید آنها را هر زمان بخواهید دانلود نمایید . و مطابق با آزمون های اول و دوم در روز ازمون ( 5 اردیبهشت - 6 اردیبهشت و هفتم اردیبهشت 97 هر روز ساعت 6 بعد از ظهر سوالات واقعی آزمون سوم در آن روز را در لینک های اعلام شده بارگذاری خواهیم کرد که از ساعت 7 بعد از ظهر همان روز قابل دانلود خواهد بود . آزمون مرحله سوم دوره ضمن خدمت تربیت فرزند را هم به مانند آزمون های اول و دوم از طریق کارگروه اختصاصی این دوره برای شما تدارک خواهیم دید و به لحظه محتوای متنی استخراج شده از فیلم های مرتبط با آزمون سوم , نمونه سوالات آزمون سوم ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت , بازخوردهای مرتبط با فیلم های آزمون سوم تربیت فرزند و سوالات آزمون واقعی مرحله سوم را در سریعترین زمان ممکن در اختیار خریداران بسته دانلودی منابع آزمون و سوالات ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند خواهیم گذاشت.
مطابق با برنامه اعلام شده دوازدهم تا چهاردهم اردبهشت زمان برگزاری آزمون نهایی (چهارم) شیوه های نوین تربیت فرزند خواهد بود که این آزمون از محتوای کل جلسات اخذ خواهد شد . با توجه به شرایط خاص آزمون مرحله چهارم صرفا سعی خواهیم کرد در روزهای این آزمون بصورت لحظه ای سوالات رسیده به دستمان را در لین های دانلود اعلامی بارگذاری کنیم تا بصورت سریعتر در در دسترس همکاران قرار گیرد . و بتوانند به لحظه سوالات آزمون چهارم ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند را دریافت کرده و آزمون خودشان را بدهند . زمان آزمون جبرانی هم 20 اردیبهشت ماه میباشد که سوالات واقعی آزمون جبرانی را هم در روز آزمون بارگذاری خواهیم کرد.
تبدیل دقیق فیلم های منتشر شده به محتوای متنی اهمیت شایان ذکری دارد و مهمتر از آن برجسته کردن نکات کلیدی , هائز اهمیت و بالقوه محتمل برای طرح سوال مساله دیگری است که همکاران ما در تهیه منابع آزمون ضمن خدمت تربیت فرزند و محتوای متنی استخراج شده از فیلم ها نهایت تلاششان را خواهند کرد تا بتوانیم در همان گام نخست با ارائه محتوایی مناسب و دقیق و برجسته سازی موارد محتمل برای طرح سوال آزمون ضمن خدمت تربیت فرزند شما را در جهت موفقیت در این آزمون با صرف زمانی بسیار کم کمک کنیـــــم. همچنین تعدادی از نمونه سوالات و تحلیل انواع روش های طرح سوال از داخل متن هم در کنار بسته منابع آزمون ارائه میشود.
امروز 15 ویدئوهای دوره ضمن خدمت تربیت فرزند منتشر شد . آزمون اول دوره شیوه های نوین تربیت فرزند از محتوای جلسات دوم و سوم و چهارم خواهد بود و افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند باید از 22 تا 24 فروردین ماه 1397 در آزمون مرحله اول شرکت کنند.
در ادامه و به صورت نمونه بخش هایی از نمونه کار ما که در یکی از دوره های گذشته اقدام به استخراج محتوای متنی از فیلم های جلسات و تحلیل محتوا کرده ایم را مشاهده میکنید. و در تهیه منابع و محتوای متنی و بازخورد جلسات و نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با دقت و وسواس بسیار بیشتری قطعا عمل خواهیم کرد..
در بین متن استخراجی تعدادی نمونه سوال طرح کرده و سعی داریم با بیان مثال هایی نحوه طرح سوال از این محتوا را بررسی کنیم.
آزمون نوبت اول این دوره از محتوای منتشر شده در قالب فیلم های جلسات دوم , سوم و چهارم است و همکاران ما بصورت ویژه این فیلم های منتشره را به متن در فرمت های پی دی اف و ورد تبدیل کرده و مهمترین و کلیدی ترین قسمت های آن را که احتمال زیادی برای طرح سوال دارد را برجسته سازی کرده و چندین حالت طرح سوال را در آنها شرح میدهند .
مهمترین محور های موضوعی را استخراج کرده و اگر لازم باشد علاوه بر متن استخراج شده منابع دیگری را جهت مطالعه پیرامون آن موضوع از محتوای متنی آزمون اول ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند معرفی میکنند
نمونه سوالات آزمون سوم و چهارم دوره تربیت فرزند بصورت pdf و رایگان
نگرانی قبل و دلیل اصلی ایجاد اضطراب و ترس میشود . نگرانی هم میتواند مفید باشد هم مضر
نگرانی : میتواند زمینه ساز ایجاد آمادگی بیشتر برای مواجه باشد
یا میتونه اضطراب فرد را افزایش داده و در تله خود گرفتار کنه
نگرانی تیر دو لبه ای است که میتواند هم مفید باشد و مضر
عامل ترس در اضطراب وجود معلوم نیست
عامل ترس در حالت ترسیدن افراد مشخص است.
استرس :
استرس عامل بیرونی است که ادراک و شناخت فرد از موقعیت را تحت تاثیر قرار میدهد. عامل بیرونی میتونه شرایط درونی و فیزیولوژیک فرد را تحت تاثر قرار میدهد.
مثال هایی برای انواع استرس ها : اضطراب شغلی , تحت فشار قرار گرفتن از طرف جمع
چاره رهایی از استرس :
شناختن عوامل استرس زا
پیش بینی و کنترل عوامل استرس زا
در ادامه برخی از مهمترین نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محویت خانواده را در باب مبحث آموزش مدیریت ترس و اضطراب به فرزندان مشاهده میکنید.
میتونه عوامل ناهوشیار باشه
برخی از عوامل برمیگرده به تمایلات ممنوعه ما مانند بالا نبردن صدا , نشان دادن خشم , تمایلات جنسی به واسطه سرکوب این تمایلات
در اینجا اضطراب یک هشدار است و به ما هشدار میدهد تا هواسمان باشد که در مسیر خواسته های اشتباه هستیم.
سرکوبی این تمایلات باعث افزایش اضطراب میشود.
بخش پنجم از مبحث هیجان انگیزه ها و ارزش ها
احساس خوشبختی
احساس خوشبختی یا شادکامی تشکیل شده است از رضایت از زندگی به همراه احساساتی مانند مسرت و.. بدون اضطراب و افسردگی
وقتی افراد در حالت احساس خوشبختی هستند اتفاقات زیادی در مغزشان میافتد.
ترشح دوپامین در مغز از نتایج ایجاد خوشبختی است که افزایش دوپامین در مغز باعث افزایش توانایی های یادگیری و موفقیت های زندگی افراد میشود.
@farhangianepars |
احساس خوشبختی در ذهن چگونه ایجاد و ساخته و پرداخته میشود؟ در این مورد 3 نظریه اصلی وجود دارد که عبارتند از:
نظریه لذت گرایی
نظریه فضیلت گرایی
نظریه ترکیبی
یکی از قدیمی ترین نظریه ها معتقد است که خوشبختی در گرو دریافت یا روبرو شدن با لذت های زندگی و اجتناب از طرد است.
اگر انسان ها به دنبال کسب لذت های آنی باشند میتوانند این احساس خوشبختی را کسب کنند
احساس خوشبختی ناشی از دریافت لذت و اجتناب از درد دو ایراد مهم دارد.
انسان لذت جو به مرور و داعما باید اهداف لذت طلبانه خودش را ارتقاء دهد . و با رسیدن به یک لذت لذت دیگری را جایگزین کند چون لذت دوام ندارد .
این جریان جستجوی لذت و خوشی میتونه فرد را دائما در صدد دستیابی به اهداف بالاتر بکند و فرد دنبال افزایش دستاوردهای خوشحال کننده زندگی است.
@farhangianepars |
دومین ایراد : لذت حقیقتا نمیتواند یک احساس تمامیت به انسان بدهد . به این معنا که ما با پیروی کردن از خوشی های زندگی باعث میشود یک احساس ملال و نوعی بیهودگی را به مرور تجربه کنیم.
این دو ایراد نظریه لذت گرایی را با تردید زیادی مواجه میکند.
نقطه مقابل نظریه لذت گرایی نظریه فضیلت گرایی است.
این نظریه بیان میکند که اگر انسان ها به دنبال گسترش معنای زندگی باشند و به دنبال تعالی و خودشکوفایی و اعتلای خویشتن باشند احساس خوشبختی و شادکامی بیشتری خواهند داشت .
@farhangianepars |
اگر ما برای زندگیمان معنا و اهداف ارزشمند نداشته باشیم و صرفا به دنبال لذت گرایی باشیم در نهایت چیزی که بدست میاد یک واماندگی و دوری مفرط از اعتلای شخصی است . یکی از وجوه رضایتمندی در زندگی ما این است که بتوانیم روزهای آتی زندگیمان را در شرایط بهتری سپری کنیم و مواردی که میتوانند به ما احساس مفید بودن و مهم بودن را بدهند افزایش دهیم.
تشابه دو نظریه لذت گرایی و فضیلت گرایی در تعریف خوشبختی چیست؟
جواب : ریشه هر دو در وجود انسان است و جزء اهداف قابل ارتقاء و حیات بخش زندگی هستند.
این دو نظریه نمیتوانند به تنهایی تعریف کاملی از نحوه ایجاد خوشبختی بیان کنند.
این نظریه ترکیب دو نظریه لذت گرایی و فضیلت گرایی است انسان ها باید در هر دو قلمرو حرکت کنند و هم به دنبال لذت گرایی و هم به دنبال فضیلت گرایی باشند.
پرچمدار نظریه ترکیبی خوشبختی سلیگمن است.
@farhangianepars |
وی در چهارچوب روانشناسی مثبت معتقد است هر دو نظریه لذت گرایی و فضیلت گرایی میتوانند باعث ارتقاء ارزش های فردی و اجتماعی و دست یابی به خوشبختی میشوند .
ما سعی کنیم در چهارچوب نظریه هایی که خوشبختی را تعریف میکنند زندگی کنیم.
ایجاد تعادل و توازن بین لذت و تعالی کار ساده ای نیست و باید در این مورد تعلیم ببینیم. و نحوه برقرار کردن تعادل و توازن بین لذت و تعالی را را یاد بگیریم.
@farhangianepars |
بخش هایی از زندگی ما باید در مسیر تعالی باشد و بخش هایی در مسیر لذت
تعالی شخصی تکلیف و دستورالعمل بیرونی نیست که از طرف کسی به ما تکلیف شده باشد . ما باید در درون خودمان و تجاربمان تامل کنیم و آنچه را که باعث شکوفایی و تعالی ما میشود را محقق کنیم.
ما چقدر میتوانیم بر پایه دریافت های ذهنیمان خوشبختی را ایجاد کنیم. و چقدر محیط و عوامل خارجی میتوانند خوشبختی را برای ما ایجاد کنند.
عناصر و عوامل مهم ارتباط موثر با دیگران: گوش دادن فعال - همدلی - خلوص
بر اساس رویکرد های درمان روانی مبتنی بر نظریه راجرز چند عامل در روابط با دیگران مهم هستند.
ایجاد ارتباط مناسب میان تعلیم و تربیت هنر یک معلم است . یکی از مهارت های مهم در رابطه موثر با دیگران گوش دادن فعال است که غالبا ساده انگارانه به آن نگاه میشود. گوش دادن فعال با نوعی مداخله متناسب همراه است . و مستلزم این است که ذهن مخاطب در رابطه با دیگری به قدری فعال باشد که بتواند هم بفهمد و هم نشان بدهد که فرایند گوش دادن داره بخوبی انجام میشه
ضعف افراد در گوش دادن بصورت فعال به حرف طرف مقابلشون مشکلات زیادی در روابط اجتماعی و خانوادگی ایجاد میکند.
لازمه تمرین و ارتقاء گوش دادن فعال : ( نقل به مظمون و شفاف سازی)
نقل مظمون ( انعکاس دادن و بازتکرار صحبت های طرف مقابل با زبان خویشتن) در حین ارتباط و گفت و شنود نقل به مظمون کنیم و با زبان خودمان آن را مجددا به طرف مقابل انتقال بدهیم.
یعنی اگر طرف مقابلمان در باره سختی های کاری اش صحبت میکند ما به او واکنش نشان دهیم و به زبان خودمان سختی های کار او را تایید کنیم . با اینکار به طرف مقابل این پیام را میفرستیم که کاملا میتوانیم صحبت ها و شرایط کاری اش را درک کنیم.
دومین مهارتی که کمک میکند به ارتقاء گوش دادن فعال : شفاف سازی تجربه ها است . یعنی بیان کردن احساسات و تجربه هایمان در زمینه موضوع مورد صحبت
شفاف سازی تجربه ها : شفاف سازی محدوده داره . یعنی در شفاف سازی نباید راجب به گفته های طرف مقابل قضاوت کنیم بلکه به نقطه نظرات و تجربیات خودمان در زمینه مورد صحبت میپردازیم.
همدلی کردن یک جور استعداد است و کمتر اکتسابی است . توانایی همدلی کردن با دیگران و درک شرایط افراد از نگاه خودش –
همدلی یعنی درک تجربه ها و مشکلات دیگران از نگاه خودشان
3 : خلوص
خلوص یعنی واقعط بود , بدون ریا بودن , خودمان بودن ... افرادی که با خلوص و واقعی در ارتباط با دیگران قرار گیرند راحت تر میتوانند دیگران را درک کرده و ارتباط موثری داشته باشند.
سلامت روانی لازمه خلوص است - کسی که خلوص داشته باشه نقش بازی نمیکند .
یک آدم خالص کسی است که اگر در زمینه مشکلات دیگران کاری از دستش بر نمیاد صادقانه بیان میکند و اگر کاری میتونه بکنه انجام مید
در راستای انتشار منابع آزمون و نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند در خانواده یکی از مهمترین مباحث این است که چگونه فرزندانی تربیت کنیم که ایفا گر نقش های مهم خودشان در فردای کشور باشند؟
ممکن نقش های کاری و حرفه ای ( محل کار ) ما در روابط خانوادگی ما دخالت کنه . مانند کسی که در محل کارش رئیسه و انتظار داره در خانواده هم همین شرایط را داشته باشه . اینجاست که توقعات برآورده نشده از اعضای خانواده منجر به تعارض های بیشتر شده و فرد از خود واقعی اش در زندگی خانوادگی فاصله میگیره و نمیتونه ارتباط موثری با دیگر اعضای خانواده برقرار کنه
موارد دیگری هم در توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران موثرند . ویژگیهای شخصیتی افراد مانند درونگرا بودن و برونگرا بودن هم میتواند در توانایی افراد در جهت ارتباط موثر با دیگران دخیل باش
در قسمت ثبت نام در دوره های برای برخی از همکاران رشته های شغلی فعال گردیده است .
آموزگاریدبیری - هنر آموز - مربی امور تربیتی مقطع ابتدایی مربی امور تربیتی مقطع دبیرستان - مربی امور تربیتی - مدیریت واد آموزشی - مراقبت بهداشت - مربی بهداشت مدارس . همکاران عزیز فرهنگی لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر اطلاع رسانی کنید .