با توجه به اهمیت دوره ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند و بازه زمانی گسترده ای که انتشار محتوا و سوالات آزمون های مرحله اول , دوم , سوم و چهارم آن دارد و با توجه به اینکه زمانبندی آزمونهای این دوره به اواخر سال 97 و اوایل سال 98 برخورد کرده است احتمالا فرهنگیان و همکاران عزیزی که در این آزمون مشارکت دارند زمان کافی برای مطالعه , مشاهده فیلم های جلسات و انجام بازخوردها و تهیه نمونه سوال نخواهند داشت.
برای مشاهده جزئیات بسته و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
از همین رو ما با همکاری سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران زمین با تشکیل یک کارگروه ویژه از ابتدا تا انتهای دوره ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند را در کنار شما خواهیم بود.
در جهت کمک به شما همکار گرامی تیمی 5 نفره را در یک دپارتمان تخصصی مسئول پیگیری این دوره کرده ایم و در سریعترین زمان ممکن اقدام به انتشار کامل ویدئو های منتشر شده , محتوای متنی استخراج شده از ویدئو های این دوره ها , تهیه نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرند و انتشار لحظه ای ( در روز آزمون ) سوالات ضمن خمدت تربیت فرزند خواهیم کرد.
همینک ما یک بسته بسیار کامل و بروزشونده تا پایان آزمون مرحله پایانی ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت با محویت خانواده را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید با صرف زمانی اندک دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهیـــــــــــــد.
همراه ما باشید و به جهت دانلود کاملترین بسته سوالات روی دکمه زیر کلیک نمایید.
توجه داشته باشید مهم نیست شما در اولین روز سوالات را تهیه کنید یا در آخرین مرحله .. از لحظه ای که سوالات را دانلود کنید تا آخرین مرحله آزمون ضمن خدمت تربیت فرزند ما بروزرسانی ها و موارد اضافه شده را به لحظه برای شما ایمیل خواهیم کرد و فقط اگر ایمیل درستی داده باشید میتوانید مطمئن باشید بروزرسانی سوالات ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند را به لحظه دریافت خواهید کرد.
جهت دانلود کلیــــــــــــــــــــــــک کنید
با توجه به برنامه زمانبندی شده انتشار ویدئو های مرتبط با آزمون اول ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت ما محتوای متنی این فیلم ها را در قالب فایل های پی دی اف استخراج کرده و علاوه بر محتوای متنی آزمون اول تعداد زیادی نمونه سوال آزمون اول ضمن خدمت تربیت فرزند را هم از روی آن استخراج کرده ایم . همچنین در روزهای آزمون اول سوالات واقعی آزمون اول تربیت فرزند را هم برای خریداران بسته ارسال خواهیم کرد.
آزمون مرحله دوم ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت را هم به مانند آزمون اول و آزمون های دیگر بصورت کامل پوشش داده و علاوه بر استخراج محتوای متنی این آزمون , استخراج نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند و... در روز های انجام آزمون دوم سوالات واقعی آزمون دوم را هم برای متقاضیان و خریداران از طریق ایمیل یا تلگرام ارسال خواهیم کرد.
آزمون مرحله سوم دوره ضمن خدمت تربیت فرزند را هم به مانند آزمون های اول و دوم از طریق کارگروه اختصاصی این دوره برای شما تدارک خواهیم دید و به لحظه محتوای متنی استخراج شده از فیلم های مرتبط با آزمون سوم , نمونه سوالات آزمون سوم ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت , بازخوردهای مرتبط با فیلم های آزمون سوم تربیت فرزند و سوالات آزمون واقعی مرحله سوم را در سریعترین زمان ممکن در اختیار خریداران بسته دانلودی منابع آزمون و سوالات ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند خواهیم گذاشت.
آزمون مرحله پایانی ( آزمون مرحله چهارم دوره ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند ) با جهات مختلفی از اهمیت بالاتری نسبت به آزمون های مرحله اول , دوم و سوم دارد , به همین جهت همکاران ما در کارکروه ویژه ای که برای آزمون چهارم ( پایانی ) دوره تربیت فرزند تشکیل داده ایم در جهت ارائه به موقع منابع آزمون , محتوای متنی و نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند و سوالات آزمون واقعی مرحله چهارم ضمن خدمت تربیت فرزند قطعا تلاش بیشتری خواهند داشت .
منابع آزمون ضمن خدمت تربیت فرزند و محتوای متنی استخراج شده از فیلم اول جلسه سوم به همراه نمونه سوالات و تحلیل انواع روش های طرح سوال از داخل متن
امروز 15 ویدئوهای دوره ضمن خدمت تربیت فرزند منتشر شد . آزمون اول دوره شیوه های نوین تربیت فرزند از محتوای جلسات اول – دوم و سوم خواهد بود و افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند باید در آزمون مرحله اول شرکت کنند.
در ادامه استخراج محتوای متنی از فیلم های جلسات و تحلیل و درآوردن نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند از ویدئو های جلسات اینبار به تدوین و تحلیل محتوای استخراج شده از فیلم اول جلسه سوم میپردازیم.
در بین متن استخراجی تعدادی نمونه سوال طرح کرده و سعی داریم با بیان مثال هایی نحوه طرح سوال از این محتوا را بررسی کنیم.
محتوای متنی استخراج شده از فیلم اول جلسه سوم ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند به همراه سوالاتی بصورت نمونه
محور موضوعی : تحول انگیزش و هیجان و ارزشها –اضطراب
اضطراب یک ارزش منفی است و افراد دوست ندارند آن را تجربه کنند. اضطراب کمک میکند فرد از خطرات احتمالی دور باشد
سوال : ارزش حیاتی اضطراب و ترس چیست ؟
جواب : ترس باعث میشود فرد از موقعیت خطر ناک دوری کند.
هم ترس و هم اضطراب از نگاه معطوف به آینده ناشی میشوند . نگرانی از آینده دلیل اصلی اضطراب است
الف : ترس
ب : نگرانی از آینده
ج: پیش بینی خطرات احتمالی
د: موارد ب و ج
اگر آینده ای که پیش بینی میکنیم پرمخاطره باشد ما دچار ترس و اضطراب میشویم.
اگر آینده خطری پیش بینی نشود ترسی هم نخواهیم داشت.
مثال : گوره خری که از دست شیر فرار کرده وقتی به مرتعی میرسد بدون توجه به آینده شروع به علف خوردن میکند.
اما انسان اینگونه نیست . و خطرات احتمالی را پیش بینمی میکند.
نگرانی قلب اضطراب و ترس است.
نمونه سوالات آزمون سوم و چهارم دوره تربیت فرزند بصورت pdf و رایگان
نگرانی قبل و دلیل اصلی ایجاد اضطراب و ترس میشود . نگرانی هم میتواند مفید باشد هم مضر
نگرانی : میتواند زمینه ساز ایجاد آمادگی بیشتر برای مواجه باشد
یا میتونه اضطراب فرد را افزایش داده و در تله خود گرفتار کنه
نگرانی تیر دو لبه ای است که میتواند هم مفید باشد و مضر
عامل ترس در اضطراب وجود معلوم نیست
عامل ترس در حالت ترسیدن افراد مشخص است.
استرس :
استرس عامل بیرونی است که ادراک و شناخت فرد از موقعیت را تحت تاثیر قرار میدهد. عامل بیرونی میتونه شرایط درونی و فیزیولوژیک فرد را تحت تاثر قرار میدهد.
مثال هایی برای انواع استرس ها : اضطراب شغلی , تحت فشار قرار گرفتن از طرف جمع
چاره رهایی از استرس :
شناختن عوامل استرس زا
پیش بینی و کنترل عوامل استرس زا
در ادامه برخی از مهمترین نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محویت خانواده را در باب مبحث آموزش مدیریت ترس و اضطراب به فرزندان مشاهده میکنید.
میتونه عوامل ناهوشیار باشه
برخی از عوامل برمیگرده به تمایلات ممنوعه ما مانند بالا نبردن صدا , نشان دادن خشم , تمایلات جنسی به واسطه سرکوب این تمایلات
در اینجا اضطراب یک هشدار است و به ما هشدار میدهد تا هواسمان باشد که در مسیر خواسته های اشتباه هستیم.
سرکوبی این تمایلات باعث افزایش اضطراب میشود.
بخش پنجم از مبحث هیجان انگیزه ها و ارزش ها
احساس خوشبختی
احساس خوشبختی یا شادکامی تشکیل شده است از رضایت از زندگی به همراه احساساتی مانند مسرت و.. بدون اضطراب و افسردگی
وقتی افراد در حالت احساس خوشبختی هستند اتفاقات زیادی در مغزشان میافتد.
ترشح دوپامین در مغز از نتایج ایجاد خوشبختی است که افزایش دوپامین در مغز باعث افزایش توانایی های یادگیری و موفقیت های زندگی افراد میشود.
@farhangianepars |
احساس خوشبختی در ذهن چگونه ایجاد و ساخته و پرداخته میشود؟ در این مورد 3 نظریه اصلی وجود دارد که عبارتند از:
نظریه لذت گرایی
نظریه فضیلت گرایی
نظریه ترکیبی
یکی از قدیمی ترین نظریه ها معتقد است که خوشبختی در گرو دریافت یا روبرو شدن با لذت های زندگی و اجتناب از طرد است.
اگر انسان ها به دنبال کسب لذت های آنی باشند میتوانند این احساس خوشبختی را کسب کنند
احساس خوشبختی ناشی از دریافت لذت و اجتناب از درد دو ایراد مهم دارد.
انسان لذت جو به مرور و داعما باید اهداف لذت طلبانه خودش را ارتقاء دهد . و با رسیدن به یک لذت لذت دیگری را جایگزین کند چون لذت دوام ندارد .
این جریان جستجوی لذت و خوشی میتونه فرد را دائما در صدد دستیابی به اهداف بالاتر بکند و فرد دنبال افزایش دستاوردهای خوشحال کننده زندگی است.
@farhangianepars |
دومین ایراد : لذت حقیقتا نمیتواند یک احساس تمامیت به انسان بدهد . به این معنا که ما با پیروی کردن از خوشی های زندگی باعث میشود یک احساس ملال و نوعی بیهودگی را به مرور تجربه کنیم.
این دو ایراد نظریه لذت گرایی را با تردید زیادی مواجه میکند.
نقطه مقابل نظریه لذت گرایی نظریه فضیلت گرایی است.
این نظریه بیان میکند که اگر انسان ها به دنبال گسترش معنای زندگی باشند و به دنبال تعالی و خودشکوفایی و اعتلای خویشتن باشند احساس خوشبختی و شادکامی بیشتری خواهند داشت .
@farhangianepars |
اگر ما برای زندگیمان معنا و اهداف ارزشمند نداشته باشیم و صرفا به دنبال لذت گرایی باشیم در نهایت چیزی که بدست میاد یک واماندگی و دوری مفرط از اعتلای شخصی است . یکی از وجوه رضایتمندی در زندگی ما این است که بتوانیم روزهای آتی زندگیمان را در شرایط بهتری سپری کنیم و مواردی که میتوانند به ما احساس مفید بودن و مهم بودن را بدهند افزایش دهیم.
تشابه دو نظریه لذت گرایی و فضیلت گرایی در تعریف خوشبختی چیست؟
جواب : ریشه هر دو در وجود انسان است و جزء اهداف قابل ارتقاء و حیات بخش زندگی هستند.
این دو نظریه نمیتوانند به تنهایی تعریف کاملی از نحوه ایجاد خوشبختی بیان کنند.
این نظریه ترکیب دو نظریه لذت گرایی و فضیلت گرایی است انسان ها باید در هر دو قلمرو حرکت کنند و هم به دنبال لذت گرایی و هم به دنبال فضیلت گرایی باشند.
پرچمدار نظریه ترکیبی خوشبختی سلیگمن است.
@farhangianepars |
وی در چهارچوب روانشناسی مثبت معتقد است هر دو نظریه لذت گرایی و فضیلت گرایی میتوانند باعث ارتقاء ارزش های فردی و اجتماعی و دست یابی به خوشبختی میشوند .
ما سعی کنیم در چهارچوب نظریه هایی که خوشبختی را تعریف میکنند زندگی کنیم.
ایجاد تعادل و توازن بین لذت و تعالی کار ساده ای نیست و باید در این مورد تعلیم ببینیم. و نحوه برقرار کردن تعادل و توازن بین لذت و تعالی را را یاد بگیریم.
@farhangianepars |
بخش هایی از زندگی ما باید در مسیر تعالی باشد و بخش هایی در مسیر لذت
تعالی شخصی تکلیف و دستورالعمل بیرونی نیست که از طرف کسی به ما تکلیف شده باشد . ما باید در درون خودمان و تجاربمان تامل کنیم و آنچه را که باعث شکوفایی و تعالی ما میشود را محقق کنیم.
ما چقدر میتوانیم بر پایه دریافت های ذهنیمان خوشبختی را ایجاد کنیم. و چقدر محیط و عوامل خارجی میتوانند خوشبختی را برای ما ایجاد کنند.
عناصر و عوامل مهم ارتباط موثر با دیگران: گوش دادن فعال - همدلی - خلوص
بر اساس رویکرد های درمان روانی مبتنی بر نظریه راجرز چند عامل در روابط با دیگران مهم هستند.
یکی از مهارت های مهم در رابطه موثر با دیگران گوش دادن فعال است که غالبا ساده انگارانه به آن نگاه میشود. گوش دادن فعال با نوعی مداخله متناسب همراه است . و مستلزم این است که ذهن مخاطب در رابطه با دیگری به قدری فعال باشد که بتواند هم بفهمد و هم نشان بدهد که فرایند گوش دادن داره بخوبی انجام میشه
ضعف افراد در گوش دادن بصورت فعال به حرف طرف مقابلشون مشکلات زیادی در روابط اجتماعی و خانوادگی ایجاد میکند.
لازمه تمرین و ارتقاء گوش دادن فعال : ( نقل به مظمون و شفاف سازی)
نقل مظمون ( انعکاس دادن و بازتکرار صحبت های طرف مقابل با زبان خویشتن) در حین ارتباط و گفت و شنود نقل به مظمون کنیم و با زبان خودمان آن را مجددا به طرف مقابل انتقال بدهیم.
یعنی اگر طرف مقابلمان در باره سختی های کاری اش صحبت میکند ما به او واکنش نشان دهیم و به زبان خودمان سختی های کار او را تایید کنیم . با اینکار به طرف مقابل این پیام را میفرستیم که کاملا میتوانیم صحبت ها و شرایط کاری اش را درک کنیم.
دومین مهارتی که کمک میکند به ارتقاء گوش دادن فعال : شفاف سازی تجربه ها است . یعنی بیان کردن احساسات و تجربه هایمان در زمینه موضوع مورد صحبت
شفاف سازی تجربه ها : شفاف سازی محدوده داره . یعنی در شفاف سازی نباید راجب به گفته های طرف مقابل قضاوت کنیم بلکه به نقطه نظرات و تجربیات خودمان در زمینه مورد صحبت میپردازیم.
همدلی کردن یک جور استعداد است و کمتر اکتسابی است . توانایی همدلی کردن با دیگران و درک شرایط افراد از نگاه خودش –
همدلی یعنی درک تجربه ها و مشکلات دیگران از نگاه خودشان
3 : خلوص
خلوص یعنی واقعط بود , بدون ریا بودن , خودمان بودن ... افرادی که با خلوص و واقعی در ارتباط با دیگران قرار گیرند راحت تر میتوانند دیگران را درک کرده و ارتباط موثری داشته باشند.
سلامت روانی لازمه خلوص است - کسی که خلوص داشته باشه نقش بازی نمیکند .
یک آدم خالص کسی است که اگر در زمینه مشکلات دیگران کاری از دستش بر نمیاد صادقانه بیان میکند و اگر کاری میتونه بکنه انجام مید
در راستای انتشار منابع آزمون و نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند در خانواده یکی از مهمترین مباحث این است که چگونه فرزندانی تربیت کنیم که ایفا گر نقش های مهم خودشان در فردای کشور باشند؟
ممکن نقش های کاری و حرفه ای ( محل کار ) ما در روابط خانوادگی ما دخالت کنه . مانند کسی که در محل کارش رئیسه و انتظار داره در خانواده هم همین شرایط را داشته باشه . اینجاست که توقعات برآورده نشده از اعضای خانواده منجر به تعارض های بیشتر شده و فرد از خود واقعی اش در زندگی خانوادگی فاصله میگیره و نمیتونه ارتباط موثری با دیگر اعضای خانواده برقرار کنه
موارد دیگری هم در توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران موثرند . ویژگیهای شخصیتی افراد مانند درونگرا بودن و برونگرا بودن هم میتواند در توانایی افراد در جهت ارتباط موثر با دیگران دخیل باشد.